Mogelijk nieuw projectje, danslessen en een mooi weekend op komst

 

Vorige week riep ik iets te enthousiast dat het fysiek goed ging, en dat ik al zo lang geen last meer had van buikpijn.

 

Tadaaaa, zit ik nu met krampen al de hele ochtend bij huis. Een ontstoken oog, rugpijn en kiespijn kan er dan nog wel bij. Misschien is het doordat ik weer wat slechter slaap, lage weerstand, ik weet het niet. Wel rot, net nu we dit weekend weg gaan.

 

 

Afgelopen weekend zijn we thuisgebleven, hebben we veel aan school gewerkt en veel geskypet met Nederland. Dat deed me wel even goed. Zondagavond kon ik het afsluiten met een heerlijke avond. Ik had met mijn ouders een dansgroep ontdekt vorige week en gevraagd of ik ook de lessen kon volgen. Dus zondag aan het eind van de middag ging ik die kant op, half uurtje lopen, maar een leuke route. Aangekomen op het plein ontdekte ik pas wat voor gebouwen er om me heen stonden. De vorige keer in het donker was het me helemaal niet opgevallen.

 

Natuurlijk was ik de eerste van de groep, en even was ik bang dat het niet door zou gaan. Vorige week vertelden ze dat er oplopende lessen worden gegeven, dus eerst Basis Bachata van 17:00/18:00 en vervolgens Basis 2 en gevorderd. Lucky me, de rest kwam niet opdagen, dus ik had privéles het eerste half uur. Zo kon ik een beetje de andere basisvormen leren waarna er nog 3 anderen kwamen, en we een hele toffe combi hebben geoefend! (wat kontspierpijn tot gevolg had…) Er kwamen wat mensen af en aan lopen en ik heb in totaal 4 lessen gehad. Ook nog een beetje salsa gedaan, dus ik heb me helemaal vermaakt. Het was even wennen aangezien ik al een tijdje geen les meer heb gehad en het best snel ging in het Spaans. De groep was ontzettend leuk en ze waren zo aardig om met mij te wachten op mijn Uber zodat ik veilig naar huis kon. Ik was helemaal blij toen ik weer thuis was, en kijk nu al uit naar de volgende les!

 

 

 

Oh, en nu even terug naar afgelopen vrijdag. We hebben een nieuwe locatie bezocht waar mogelijkheden voor ons liggen. Het is een groep kinderen die nog niet binnen de YMCA vallen, dus er zijn geen regels of bepaalde verwachtingen. Wij kunnen onze laatste drie weken waarschijnlijk de maandag en woensdag middagen daar doorbrengen om sport en spel aan te bieden. Het gaat om een klein voetbalveldje in een achterstandswijkje (wat 1,5 tot 2 uur rijden is). De YMCA kan ons op maandag en woensdag met een busje mee nemen, maar op dinsdag gaat dat waarschijnlijk niet lukken. Maar dan nog hebben we 6 leuke middagen daar. Hopelijk pakt dit wel positief uit. We gaan het zien.

 

 

Vrijdag waren we daar rond zonsondergang en omdat het op een heuvel ligt aan de rand van Lima, hadden we een prachtig uitzicht over de stad. Wel bizar om te zien dat het verschil zo groot is binnen 1 stad. Ik heb het even opgezocht, Lima als stad is zelfs groter dan de provincie Utrecht… En dan heb ik het nog niet eens over het aantal inwoners.

 

 

 

Verder voelt het heel gek dat de tijd zo snel gaat. We hebben nog 5 workshops op donderdag, 6 middagen bij de nieuwe locatie en nog maar 3 weekenden in Lima (waarvan we eentje nu gaan vullen met een weekendje naar het strand). Het is een gek idee dat je nu alles wat je nog wilt doen in die weekenden moet proppen en dat je je moet bedenken hoe je afscheid wilt nemen van projecten. Daarnaast moeten we vandaag al afscheid nemen van Daniël en Pablo, de laatste Colombiaanse vrijwilligers. Ik ga ze wel missen hoor!

 

Vanavond geef ik ook mijn 2de Nederlandse les. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Tenminste een beetje een leuke bezigheid! Ook moet ik maar eens beginnen met het pakken van mijn tas. Het wordt koud dit weekend, aangezien we naar 3000 meter hoogte gaan. Ik kan niet wachten om te gaan! Heb al zo lang uit gekeken naar deze reis! We hebben alleen de bus geboekt dus we gaan lekker op avontuur en daar alle hikes en hotels boeken. Hopelijk knap ik wat op voordat we een hele nacht in de bus moeten doorbrengen.   

 

Ik zal na het weekend al mijn verhalen weer online zetten! Tot dan, dikke kus.

 

 

Ps. Nog 45 dagen tot ik weer naar Nederland ga

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0